
در این مقاله قصد دارم در مورد ارتباط اثر بخش مطالبی را با شما به اشتراک بگذارم.
ارتباط اثر بخش چیست؟
یک ارتباط اثر بخش ارتباطی است که نتیجه برد برد را برای هر دو فرد درگیر در ارتباط رقم بزند. به بیان ساده هر دو طرف سود کنند.
به عنوان مثال یک نانوا را در نظر بگیرید.
او با پخت نان هم به دیگران سود می رساند و هم خود به در آمد می رسد. پس ما در برخی از موارد بدون آن که
حتی فکر کنیم در گیر یک ارتباط اثر بخش هستیم.
ارتباط اثر بخش و البته حساس 
این نوع ارتباط ممکن است در یک خواستگاری صورت بگیرد.
یا در جایی که دقایق و ثانیه ها بسیار با اهمیت هستند مثلا در مذاکرات سیاسی.
اما منظور ما در این قسمت بیشتر به ارتباط اثر بخش در فروشندگی برمی گردد.
شاید نام دیگرش متقاعد سازی باشد. یا همان احساس نیاز.
بسیاری از افراد یک فروش موفق را در ویترین زیبا می بینند و این که مردم به دنبال جنس ارزان قیمت هستند.
بسیاری دیگر نیز کیفیت و قیمت را باهم ملاک انتخاب مردم می دانند.
افرادی فروشندگی را غالب کردن جنس به مشتری می دانند و …
این موارد باور های نادرستی است که بی اعتمادی مردم به برخی از فروشندگان
و البته دید نادرست یک فروشنده را از فروش نشان می دهد.
یک فروشنده موفق فروش را یک ارزش می داند. بنابراین فقط به فروش فکر نمی کند
او می داند هر ارتباط اثر بخش با مشتری ممکن است در دراز مدت منجر به فروش بیشتری شود.
این ارتباط اثر بخش زمان بر است و البته چون با اعتماد سرو کار دارد با حساسیت زیادی روبروست.
لطفا در فروش به فروش فکر نکنید!
شاید عجیب به نظر برسد اما این واقعیتی است که خودم آن را تجربه کرده ام.
اگر در فروش به فروش کردن فکر کنید با درصد احتمال خیلی کمی می توانید ارتباط موثر و خوبی برقرار کنید
شما باید خود را در جریان نیاز مشتری هایتان قرار دهید بنابراین باید فکرتان را از فروش به سمت نیاز های او ببرید.
ممنون ازشما بابت مقاله خوبتان
این که در فروش به فروش فکر نکنیم خیلی نکته دقیق و ظریفیه. انجام دادنش خیلی سخته یا من فکر می کنم سخته؟
ممنون بابت مقاله کاربردی شما
امیدوارم در آموزشهایتان بیش از پیش موفق و موید باشید
اگر بتونیم این نکته رو رعایت کنیم حتما تاثیرگذاره.در مقاله تون به نکته ی خوبی برای فروش اشاره کردید.ممنون از شما
مقاله بسیارخوبی بوداستاد به نکات خوبی درمورد ارتباط موثر اشاره کردید
جناب مشایخ عزیز تشکر بابت مطالب کاربردی که در زمینه مهارتهای ارتباطی ارائه داده اید.
اگر در فروش به فروش کردن فکر کنید با درصد احتمال خیلی کمی می توانید ارتباط موثر و خوبی برقرار کنید
شما باید خود را در جریان نیاز مشتری هایتان قرار دهید بنابراین باید فکرتان را از فروش به سمت نیاز های او ببرید.
این نکته عالیه ..ممنون از شما